Kütahya Gezilecek Yerler: Bir Günde Kütahya

Çinisi, porselenleri, tarihi evleri, meşhur camiileri, kaplıcaları ve Mevlevi kültürünün önemli mekanları ile ülkemizde önemli şehirlerden birisi Kütahya. Bir günlük bir gezi planlıyor ve nereleri görebiliriz diye düşünüyorsanız Kütahya gezilecek yerler yazımızı sonuna kadar okumanızı tavsiye ediyoruz. 🙂

Kütahya gezimize sabahın ilk saatlerinde havanın aydınlanması ile başlıyoruz. Eskişehir’den yola çıktığımız için yolumuzun üzerinde ilk olarak Kütahya’nın en büyük ve tek alışveriş merkezi olan Sera AVM var. İlk durağımız da burası oluyor. Eskişehir’den başka bir şehre gittiğim için bir Avm’de aradığım ilk şey kendi şehrimden farklı mağazalar oluyor. 🙂 Maalesef hayal kırıklığı ile karşılaşıyorum. Çünkü farklı olmasını bıraktım daha az seçenek ile karşılaşmam cabası oldu. Giriş katında ünlü markaların yer aldığı kadın, erkek, çocuk tekstil mağazaları ile karşılaşıyorsunuz. Üst katta ise fast food ve restoranlar bulunmaktadır. Ayrıca sinema salonu ile de hizmet vermektedir. Sera Avm beklentilerimin altında çıkınca çok vakit kaybetmeden soluğu şehrin merkezinde alıyoruz.

Şehre ilk adım attığınızda sizi Kütahya’nın ünlü çinili vazosu karşılıyor. Kütahya valiliğinin tam önünde bulunan çinili vazo, demokrasi caddesi ile şehir merkezine giden yolun tam kesiştiği yerde bulunuyor. Özel aracımızla yola çıktığımız için ilk işimiz bir otopark aramak oluyor. Çinili vazonun olduğu yolu dümdüz takip ederek yukarı yolda bir otoparka park ediyoruz. Ne şanslıyız ki şehir pazarının tam ortasında buluyoruz kendimizi. Doğrusu Pazar gezmeyi çok sevmeyen bir insan olmama rağmen farklı şehirlerin pazarlarını hep daha cazip bulmuşumdur. Bundan dolayı biraz burada vakit geçiriyoruz. Almaya değer çok bir şey bulamayınca yolu aşağı doğru takip ederek yine çinili vazonun önüne çıkıyoruz.

Ve başlıyoruz şehri turlamaya…

Buradan devam ettiğimizde karşımıza meşhur Saat Kulesi çıkıyor. Kütahya’nın merkezinde bulunan saat kulesinin önünde fotoğraf çekip yolumuza devam ediyoruz. Sonrasında Sevgi yolu diye duyduğumuz bir caddenin tam ortasındaymışız meğer. Atatürk bulvarından devam ettiğiniz yer sevgi yolu… Burada da birçok mağaza, dükkan, kafe, restoran tarzı yerler bulunuyor. Ancak hiçbiri Eskişehir’den farklı değil. Caddeyi dümdüz takip ederek şehrin bilmediğimiz sokaklarında insanların arasına karışıyoruz.

Sırada meşhur Kütahya’nın Tarihi Evleri var. Telefondan navigasyonu açarak Germiyan sokağını ayarlıyor ve Tarihi Kütahya evlerinin olduğu yere varıyoruz. Pirler mahallesinde bulunan bu sokak 18. yüzyıl’dan kalma Kütahya evlerine ev sahipliği yapmasının yanı sıra benim de en sevdiğim yer oluyor. Germiyan sokağına vardığımızda ilk tabi ki Germiyan Konağı karşılıyor bizi. Osmanlı döneminde şehzadelerin eğitim yeri olarak kullanılmış olan konak şu anda ise Osmanlı ve Kütahya mutfaklarından lezzetleri tadabileceğiniz geleneksel bir restoran olarak hizmet veriyor. Biraz daha ilerleyince Eski Kütahya Evleri ile karşılaşıyorsunuz. İki ya da üç katlı evler olan Kütahya evleri yanına yaklaşılmayacak kadar tehlikeli ve eskiler gerçekten. Bol bol fotoğraf çekmeyi de ihmal etmiyoruz.

Germiyan sokaktan çıktıktan sonra navigasyonu Kütahya Ulu Camii’ye ayarlıyoruz ki yol üzerinde aramadan bulduğumuz İshak Fakih Camii ile de karşılaşıyoruz. Germiyan eselerinden biri olan İshak Fakih Camii 1433 yılında inşa edilmiş olan Kütahya’nın tarihi mekanlarından biri. Buradan Ulu Cami’yi bulmaya düşüyoruz yola.

Kütahya Ulu Camii’ye vardığımızda şehrin en büyük camisi olduğuna ikna oluyoruz. Karşısında biraz soluklanıp gelip geçeni izliyoruz.

Sonraki mekanımız ise Kütahya denince akla gelen diğer bir yer Dönenler Mevlihanesi. Börekçiler Mahallesinde yer alan Mevlevihane gittiğimizde maalesef tadilatta. Çok merak ettiğimiz iç dekorasyonunu göremeden oradan ayrılıyoruz.

Kütahya çini müzesi, Çinili Camii, Domaniç ormanları, Kütahya Kalesi ve Dumlupınar Müzesi, Dumlupınar Şehitliği, Kaplıcaları ve Kütahya Arkeoloji Müzesi ise Kütahya’da görmek isteyeceğiniz diğer önemli mekanlar.

Biz vaktimizin çoğunu şehrin merkezinde bulunan dükkan ve mağazalara girerek geçiriyoruz. Akşama doğru Atatürk bulvarına geri döndüğümüzde şirin bir kafeye oturup soluklanıyoruz.. Dinlendikten sonra zar zor arabamızı park ettiğimiz otoparkı bulup Kütahya’ya veda ediyoruz. Ben de magnet koleksiyonuma bir yenisini daha eklemiş bulunuyorum. J Kütahya gezimiz böylelikle sona eriyor. Keyifli vakit geçirmek, yeni tarihi yerler ve farklı bir şehir görmek için ideal bir yer Kütahya. Keyifli geziler..